dinsdag 28 februari 2017

Schijndel: Langs waterlopen en bosbeekjes 13km 28-02-2017










 Hier ben ik mijn gps kwijtgeraakt.


 Ben je een liefhebber van ongebaande paden en wegen en zie je niet op tegen af en toe wat struinwerk, dan is dit een uitgelezen wandeling voor jou! Na de bebouwing wandel je kilometerslang over talrijke graspaden langs waterlopen naar de broek(=natte)bossen van het Wijboschbroek. Daar struin je langs diverse beekjes door stukjes moerasbos waarin je absolute stilte en een intense natuurbeleving zult ervaren. Na dit 'avontuur' wandel je over de graspaden langs de Steegsche (water)Loop naar het Smaldonk: een kleinschalig agrarisch/natuurlandschap. Daarin kuiert u over boerenlandpaadjes naar de rand van Schijndel waarin je langs een singel, een dierentuintje en door een rustige wijk naar de bus loopt. Na een langdurige regenperiode kan het in de broekbossen behoorlijk nat zijn!

Om negen uur ben ik gestart met de wandeling en om half één was ik weer terug op de parkeerplaats.
Het was 7 graden Celsius en er woei een koude wind. Het was wel droog op twee buitjes na.
 Halverwege het Wijboschbroek had ik geen pad meer. Ik heb daar een foto gemaakt en de gps in mijn zak gestoken. Even verder gestruind wilde ik mijn gps uit mijn zak pakken en toen merkte ik dat hij eruitgevallen was. Ik heb de laatste honderd meter drie keer heen en weer gelopen om de gps te zoeken, maar hij was weg en bleef weg. Toen dacht ik zonder gps verder te gaan, maar even verder liep ik vast en kon niet meer door. Het terrein was daar onbegaanbaar. Ik ben toen maar teruggekeerd tot ik weer een beetje redelijk pad gevonden had en zo ben ik een eind verder op de Baksdijk uitgekomen. Vanaf daar kon ik met mijn kaartje de route vervolgen. Thuis gekomen heb ik meteen een nieuwe gps besteld, want zonder gps ga ik niet wandelen.












Geen opmerkingen: