zaterdag 4 maart 2017

Schijndel: Vervolg 14 km 4-03-2017
























Omdat ik op dinsdag 28 februari mijn gps verloren ben tijden de wandeling ben ik vandaag deze route opnieuw gaan lopen om mijn nieuw gekochte gps uit te proberen en eventueel de oude terug te vinden.
Om tien over negen ben ik gestart met de wandeling en om één uur was ik terug op de parkeerplaats. Drie en een half uur gelopen en twintig minuten gerust of stilgestaan om een foto te maken of te zoeken naar mijn oude gps. Gemiddelde loopsnelheid 4,0 km/uur (het pad was zeer drassig) en totaal gemiddelde snelheid 3,6 km/uur. Na zes kilometer was ik in de buurt waar ik mijn gps verloren heb. Ik was daar van het pad afgedwaald, omdat er een brede diepe geul met water over het pad liep. Het leek wel een sloot of een beek. Ik kwam toen uit op een veld waar ik dinsdag niet meer verder kon en bij het struinen door de braamstruiken en de met water gevulde greppels mijn gps uit mijn zak heb laten vallen. Eerst zocht ik in de braamstruiken, maar daar lag hij niet en verderop in het veld bij de tweede greppel zag ik hem opeens liggen aan de rand ven een met water gevulde greppel. Doornat en de beugel van de houder was al verroest. Maar ik zette hem aan en hij werkte nog perfect. Daarna heb ik de rest van de route uitgelopen, terwijl ik dinsdag via de weggetjes op de kaart naar Schijndel ben gelopen. Het was niet koud. Ca 15 graden Celsius en er was niet veel wind en af en toe wat zon. Fijn dat ik mijn gps weer terug heb. Aan de nieuwe moet ik nog wel wennen.

Geen opmerkingen: