woensdag 5 november 2014

Stramproy: Door het Grootbroek 5-11-2014 16,5 km


















Dit is reclame voor graszoden



Hier zag ik een ijsvogel wegvliegen











Om 9 uur ben ik gestart met de wandeling en om kwart voor één was ik weer terug. drie uur en vijfentwintig minuten gelopen en twintig minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,8 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,4 km/uur. Het was maar 5 graden Celsius en de temperatuur liep op naar ca. 8 graden. Veel wind was er niet en ook niet veel zon. Vorig jaar heb ik ook bij Stramproy gewandeld van uit Stramproy ben ik toen vertrokken en nu was de start bij 't Vosseven. Een deel van de wandeling van vandaag viel samen met de wandeling "Het Broekstruweel". Nu heb ik een veel groter stuk door het Grootbroek (in België) gelopen. Er was wel veel bagger op de paden in dit moerasbos, maar gelukkig had ik mijn nieuwe waterdichte wandelschoenen aan. De twee foto's met een hol pad naar het water zijn volgens mij door wilde zwijnen gemaakt. Het was een oversteek van het ene water naar het andere dwars over het pad. Op deze plek ben ik ook verkeerd gelopen en ik liep toen tegen de route in. toen ik erachter kwam ben ik maar doorgelopen. Ik had daarvoor eigenlijk aan de andere kant van het water moeten zijn en zodoende kon ik de route ook niet helemaal volgen. Toen ik bijna weer rond was (bij de verkeerde afslag en de oversteek van de wilde zwijnen) zag ik in een watertje een IJsvogel wegvliegen. Dat is de eerste keer dat ik er een zag. Even verder heb ik bij het bankje om twaalf uur mijn boterhammen opgegeten. Het is echt een mooi gebied, maar je hebt er wel laarzen voor nodig.

Geen opmerkingen: