dinsdag 28 oktober 2014

Rozendaal: De Weidse Blik 28-10-2014




































Om tien voor half tien ben ik gestart met de wandeling vanaf kasteel Rozendaal. Om één uur was ik weer terug op de parkeerplaats. drie uur en een kwartier gelopen en vijfentwintig minuten stilgestaan. Gemiddelde loopsnelheid 5,0 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,4 km/uur. Het was zonnig weer,maar wel een beetje heiig. En er stond een friswindje. De temperatuur was om half tien nog maar 7 graden Celsius en in de loop van de dag liep hij op tot 15 graden. De omgeving bij het kasteelpark is schitterend. Eigenlijk moet je ook het park apart bezoeken,maar dat heb ik niet gedaan. Het was een heel mooie wandeling. Het bos was mooi, maar de meeste aandacht verdient het weidse uitgestrekte heideveld met zijn heuvels en glooiingen. Ik ben op de brandtoren geklommen en later ook op de uitkijktoren van de Emmapiramide. Het was de moeite waard. Het eerste stuk van de heide is een hondenlosloopgebied. Daar moest ik twee keer tussen een kudde honden door. Dat is niet zo prettig. Zo'n gebied is zeer in trek bij hondenuitlaatservices.

Geen opmerkingen: