dinsdag 23 februari 2021

Terlet: vierheidenroute 16,5 km 23-02-2021
































 De Vierheidenroute is een wandeling over vier grote heidegebieden van de Zuidoost Veluwe: de Loenermark, de Zilvense heide, de Rheder en Worth-Rheder heide en de Terletse heide. Op de Loenermark en Zilvense heide kunt u genieten van prachtige vergezichten. Op de Rheder- en Terletse heide zult u zich verloren voelen op de grote golvende vlaktes en een oude hessenweg belopen. In het bosgebied tussen de heides kunt u in juli smullen van de grote hoeveelheden bosbessen. In augustus kleuren de heidevelden, waar de grassen nog niet gewonnen hebben, prachtig paars. Op de Loenermark kunt u jeneverbesstruiken bewonderen. 

Om kwart over negen ben ik gestart met de wandeling en om kwart over één was ik weer terug op de parkeerplaats. drie uur en twintig minuten gelopen en veertig minuten gerust of stilgestaan. Gemiddelde loopsnelheid 4,9 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,2 km/uur. Het was tussen de 11 en de 16 graden Celsius. Het was zonnig en er stond een frisse wind. Onderweg heb ik nog een edelhert gezien, die stak het pad over. Wel veel sporen van wilde zwijnen, maar ik heb ze niet gezien. tien jaar geleden heb ik deze tocht met Cor ook gelopen op 24 maart 2011.

Geen opmerkingen: