donderdag 4 februari 2021

Strijbeek: De Strijbeekse Heide 15,5 km 4-02-2021






De brug was tekort. De beek was zover overstroomt, dat ik dit stuk door het water moest.Dat heb ik maar niet gedaan. Op de kaart zag ik dat er verderop een weg was. Ik ben toen verder gegaan door de drassige weilanden tot aan die weg. Zoveel mogelijk langs de beek. Er waren wel allemaal slootjes, maar vlak bij de beek was steeds een doorgang. zo ben ik op de weg uitgekomen. Verderop ging de weg over de beek heen.



Op deze kaart kan je zien hoe ik omgelopen ben.

























Hier verdween het pad in het ven.







 Strijbeekse Heide is een must voor degene die van rust en stilte in een verrassend natuurgebied houdt. Deze grenswandeling door glooiend bos en heide, tussen weiden en vennen is overigens pittig. De route gaat bijna geheel over onverharde paden. U loopt over een stuk smokkelaarspad naar en door BelgiĆ« en over eenmanspaadjes langs enkele vennen.

Om kwart over negen ben ik gestart met de wandeling en om half twee was ik weer terug op de parkeerplaats. Drie uur en drie kwartier gelopen en een half uur gerust of stilgestaan. Gemiddelde loopsnelheid 4.1 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 3,6 km/uur. Het was mooi helder weer en zonnig. de paden waren als gevolg van de regen de afgelopen dagen wel behoorlijk drassig en de beek was buiten zijn oevers getreden.  Ik moest daarom een stuk omlopen. Zie foto's. De temperatuur liep op van 4 graden naar tien graden Celsius. Wel een heel mooie wandeling. Vanwege de Corona was het druk met wandelaars. Meestal kom ik een paar of geen wandelaars tegen.


Geen opmerkingen: