woensdag 3 september 2014

Leende: Aalsterhut - Groote Heide 18 km 03-09-2014









































Om negen uur ben ik met de wandeling gestart vanaf de parkeerplaats bij Valkenhorst en om kwart voor twee was ik weer terug.  Drie uur en vijfenveertig minuten gelopen en een uur gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,7 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 3,7 km/uur. Het was ca. 14 graden Celsius en de temperatuur liep op naar 21 graden. Het was prachtig helder weer en er stond een lekker fris windje. Prima wandelweer. Veertien dagen geleden heb ik een wandeling naar het zuiden gemaakt vanuit Leende (naar Soerendonk) en nu ging ik naar het noorden over dezelfde Groote Heide. En op 16 augustus liep ik een rondje over de Groote Heide vanuit Heeze. Deze laatste wandeling overlapte voor een deel met de terugweg vandaag. Om ongeveer elf uur was ik bij de Hut van Mie Pils  (de Aalsterhut) en daar heb ik een kopje koffie gedronken. Deze pleisterplaats lag vroeger op de weg van de postkoets van Eindhoven via Leende naar België. Om half één was ik bij het Diepe en Drooge Meerven en daar heb ik mijn boterhammen opgegeten. De wandeling is erg de moeite waard. Heel veel heide, vennen en bos en met de plassen viel het reuze mee. wel werd ik doornat van het hoge gras op de heide. Dat gras kwam bijna tot aan mijn hals. Ook kon ik twwemaal geen pad vinden waar er volgens de track van GPSwalking wel een zou moeten zijn. Ik ben toen maar een stuk omgelopen.

Geen opmerkingen: