dinsdag 16 september 2014

Alphen: Alphense bergen en Chaamse bossen 15km 16-09-2014
















Om vijf voor negen ben ik gestart met de wandeling en om kwart over twaalf was ik weer terug op het parkeerterrein. Twee uur en vijftig minuten gelopen en dertig minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 5,1 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,5 km/uur. Nadat ik een half uur gelopen had kwam ik tot de ontdekking, dat ik mijn flesje water niet bij me had. Vermoedelijk is het in de auto uit de rugzak gevallen. Er was warm weer voorspeld en ik was al een beetje dorstig, dus ik besloot maar om terug naar de auto te lopen en het flesje op te halen. Het lag inderdaad nog in de auto. Ik besloot toen om de wandeling in tegengestelde richting te lopen, want ik had geen zin  om voor de derde keer het al afgelegde stuk te lopen. De hele route heb ik toen niet meer gelopen maar ik heb zo'n vijf kilometer van de route afgesneden. vanaf punt 82 van de Groene wisselroute ben ik recht door gelopen over de  Oude Maastrichtsebaan langs de Willibrorduskapel en over de Zandstraat. Eerst was het zonnig, maar er kwam hoe langen hoe meer bewolking en de temperatuur liep op van 14 graden Celsius naar 20 graden. Er was weinig wind. Goed weer om te wandelen. De route zelf viel wat tegen, maar dat kwam natuurlijk ook omdat ik weer terug moest lopen naar de auto voor mijn waterflesje.

Geen opmerkingen: