dinsdag 31 januari 2023

Westelbeers: Dwars dur 't Westelbeerse Broek 12,5 km 31-01-2023
























 Vanaf het mooie Mariakapelletje wandelt u door een stukje puur natuur langs de Groote Beerze richting het Westelbeersche Broek. Inkorters steken via een specifiek voetgangersbruggetje de Groote Beerze over die sierlijk door het landschap meandert. Via het kleine natuurreservaat Grijze Steen en een liefelijk heideveldje gaat u op weg naar het veel grotere fraaie heidegebied met zijn prachtige vennen, Landschotse heide en zijn historische verhalen. Via kronkelende paadjes en lange dreven wandelt u weer terug naar het witte kapelletje. Onderweg zult u verrast worden van al het schoon en de talrijke mooie doorkijkjes.

 

 Om tien over half negen ben ik met de wandeling gestart en om twaalf uur was ik weer terug op de parkeerplaats. Twee uue en vijftig minuten gelopen en 30 minuten gerust of stilgestaan. gemiddelde loopsnelheid 4,4 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 3,8 km/uur. Het was ca. 7 graden Celsius, maar er stond een koude wind. Wel was het droog en een keer kwam het zonnetje tevoorschijn. Het laatste stuk van de wandeling door het Westelbeerse Broek heb ik niet gelopen, want je zakte daar tot je enkels in de modder. In plaats daarvan heb ik een stuk over de weg gelopen en nog een stukje door het bos. Wel een fijne wandeling. Ik heb de wandeling in tegengestelde richting gelopen.

Geen opmerkingen: