dinsdag 24 januari 2023

Gemonde: Trage tocht 24-01-2023 13 km























 Om kwart voor negen ben ik gestart met de wandeling en om twaalf uur was ik weer terug op de parkeerplaats bij de kerk. Twee uur en vijftig minuten gelopen en vijfentwintig minuten gerust of stilgestaan. gemiddelde loopsnelheid 4,3 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 3,7 km/uur. De temperatuur was 2 graden Celsius en bleef twee graden. Het was wel een wandeling met hindernissen. Een deel van het pad langs een weiland was omgeploegd en er was een akkerrand ingezaaid. Ik ging dus maar ernaast op het weiland lopen, maar halverwege stond dat onder water en ik zakte tot mijn enkels in de bagger. Dus toen maar weer terug naar de akkerrand. Even verder was ik een stukje verkeerd gelopen en toen moest ik over een slootje springen en later werd het hele pad versperd door omgezaagde bomen. Een vrouw met een paar honden stond aan de waterkant en zei :"Dat gaat niet lukken om verder te lopen". Maar ik wilde niet terug en ben met een omtrekkende beweging door het struikgewas toch verder gekomen. Veel paadjes waren stuk gereden door tractoren en daar moest je door de modder ploeteren. Ik heb daarom verschillende stukken een omweg gemaakt over goed begaanbare wegen. Het was bewolkt en koud.

Geen opmerkingen: