dinsdag 25 februari 2020

Gameren: Bommelerwaard














































Om kwart voor negen ben ik gestart met de wandeling en om één uur was ik weer terug op de parkeerplaats. Dri uur een drie kwartier gelopen en een half uur gerust of stilgestaan. Gemiddelde loopsnelheid 4,5 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 3,9 km /uur. De temperatuur was ca. 7 graden Celsius. Er stond een harde koude wind, die ik op de heenweg tegen had. En de wandeling begon met twee forse hagelbuien. Daarna is het droog gebleven.  Ik kwam nog een ooievaar op het fietspad tegen. Ook was ik te ver doorgelopen op de dijk. Ik kwam daar een jonge man tegen die aan de buitenzijde van de dijk de waterhoogte aan het meten was. Het water stond wel tegen de winterdijk maar was nog niet zo heel hoog. Wel was het gebied van de Breemwaard waar de wandeling doorheen ging ondergelopen. Ik had voor de zekerheid maar voor de omleiding bij hoog water gekozen en dat was terecht want aan de westkant van het gebied was het helemaal volgelopen. Verderop in het natuurgebied de Lieskampen was het erg drassig de paden waren erg modderig en het was daar geen lopen meer, maar baggeren. Ik kwam daar heel moeilijk vooruit. Op een gegeven moment moest ik tot mijn enkels door het water en de bagger. Gelukkig was er halverwege een brug naar een asfaltweg, die parallel liep en die weg heb ik toen maar genomen. Een heel bijzondere wandeling met Hollandse luchten en Hollands weer.

Geen opmerkingen: