dinsdag 5 juni 2018

Best: Hart van het Groene Woud 16km 5-06-2018












































 Alle tekenen van bewoning zijn voorbij het dorpje Lennisheuvel op slag verdwenen. Al wandelend langs een beekje, door stille bossen en landgoederen kom je helemaal tot rust. Met wat geluk sta je in natuurgebied De Scheeken misschien wel oog in oog met een edelhert. Maar ook zonder zo'n 'wilde' ontmoeting is deze wandeling beslist de moeite waard.

De wandeling gaat van station Boxtel naar station Best en is 14,5 km lang. Het is niet mogelijk om de route in te korten.

Om acht uur ben ik van huis uit gestart met de wandeling naar Boxtel en om kwart voor twaalf was ik weer terug. Drie uur en een kwartier gelopen en twintig minuten gerust of stilgestaan en met de trein terug in Best in vijf minuten. Gemiddelde loopsnelheid 5,0 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,6 km/uur. De temperatuur liep op van 15 graden tot 19 graden Celsius. Het was bewolkt weer met een beetje wind. Goed wandelweer. In het gebied van het Heerbeek stikte het van de muggen. Zelfs door mijn pet heen werd ik gestoken. In de Paljaard zag ik één edelhert en in Lennisheuvel zag ik een haas. Een heel mooie wandeling, maar het stuk met de muggen was niet zo fijn.

Geen opmerkingen: