woensdag 19 april 2017

Buren: De Bongerd 18km 19-04-2017









































































De Bongerd van Buren ligt tussen Oranjestad Buren en het fraaie landgoed Soelen. Hier kun je in de bloesemtijd genieten van de appel-, peren- en kersenbomen. En in het najaar van de appelbomen vol fruit. In het notenlaantje kun je dan walnoten rapen.
Buren is een pittoresk stadje met veel bijzondere gebouwen, stadswallen en een singel. Bij Zoelen wandel je over het landgoed van een oud kasteel. Je loopt over asfaltweggetjes en onverharde paden in een prettige afwisseling.
Om negen uur ben ik gestart met de wandeling vanuit Buren (In Kerk-Avezaath is geen parkeerplaats) en om tien over één was ik weer terug. Drie uur en drie kwartier gelopen en vijfentwintig minuten gerust of stilgestaan. Gemiddelde loopsnelheid 4,7 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,3 km/uur. 's Ochtends vroor het een paar graden en om één uur was het acht graden Celsius.  Er stond daarbij een frisse wind, dus een winterjas was nog wel nodig.Maar de meeste tijd was het helder en zonnig weer. Omdat het in de ochtend vroor werden alle boomgaarden besproeid met water. Aan de bomen hingen soms grote ijspegels een vreemd gezicht. Ik zag nog een ooievaar, twee scholeksters en twee kievieten, maar die laatsten heb ik niet op de foto. Weer een heel mooie wandeling vooral met al die bloeiende bomen en al dat frisse groen.

1 opmerking:

ruthel@freeler.nl zei

Is er van deze wandeling ergens een routebeschrijving te vinden? Ik zou hem graag volgend weekend willen wandelen met mijn wandelclubje. Dank.

Hartelijke groet,

Helga de Vries