dinsdag 18 oktober 2016

Best: De Mortelen en De Pailjaart 19 km 18-10-2016


























De reeën, die je op de eerst foto ziet staan gewoon op een wei met grote hekken eromheen en zijn van een boer. Vlak bij de boerderij waar de Mortelen naar genoemd is heb ik wel een ree in het wild gezien, maar voor ik mijn fototoestel klaar had was hij weer vertrokken. Bij de Kuppenbunders in de Pailjaart kwam ik twee koeien tegen op het pad dat zeer smal was vlak naast een diepe greppel met daarachter het bos vol met ondergroei van braamstruiken. Ik ben daar doorheen geworsteld tot ik voorbij de twee koeien was en toen ik weer op het pad was zag ik een eindje verder nog wel zes koeien op het smalle pad staan. Dus maar weer terug het bos in en toen ik een stuk verder geworsteld was door de braamstruiken denderden de koeien langs over het smalle pad. Toen kon ik weer naar het pad terug. Aan het eind was het pad ook nog door prikkeldraad afgesloten. Het is al met al toch een heel mooie tocht, maar het stuk door de Kuppenbunders is niet aan te bevelen. Het was vanochtend wisselend bewolkt met flink wat zon allen tegen twaalf uur begon het te betrekken en om half twee toen ik weer thuis was begon het te regenen. De temperatuur was tussen de acht en twaalf graden Celsius. Om tien over acht ben ik gestart met de wandeling vanaf mijn huis en om tien voor één was ik weer terug. Gemiddelde loopsnelheid 4,6 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,1 km/uur.

Geen opmerkingen: