dinsdag 12 mei 2015

Best: De Mortelen 15 km 12-05-2015








































Om acht uur ben ik met de wandeling gestart en om half twaalf was ik weer terug bij de parkeerplaats van café Vingerhoeds. Drie uur en tien minuten gelopen en twintig minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,8 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,4 km/uur. Vorig jaar heb ik deze wandeling gelopen op 25 maart. Ik heb de wandeling nu in tegengestelde richting gelopen en omdat het al verder in de lente is was de hele omgeving prachtig groen. Toch heb ik nog bosannemonen  gezien. die groeiden nu nog in de sloot. Er waren heel veel bloemen te zien, zoals paardenbloemen, boterbloemen, vergeetmenietjes etc. Ik heb onderweg drie reeën gezien. Twee liepen er op mijn pad en bij nadering gingen ze er vandoor. De Mortelen is en blijft een van de mooiste natuur/cultuur gebieden van Nederland. Hopelijk verpesten de boeren rondom niet te veel aan het gebied. Want die boeren hebben de nijging om al maar grootschaliger te worden terwijl het in dit gebied juist om kleinschaligheid gaat. De temperatuur was 19 graden Celsius en er stond een lekker fris windje. Na afloop van de wandeling heb ik nog een kopje koffie gedronken op het terras van café Vingerhoeds.

Geen opmerkingen: