dinsdag 1 april 2014

Beesd: Langs de Linge 20 km 1-04-2014








































Deze wandeling ben ik niet gestart vanuit Asperen, maar vanuit Beesd. Er is daar een mooie grote parkeerplaats. Om kwart over acht ben ik gestart en om half één was ik weer terug. Vier uur gelopen en 15 minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 5,1 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,8 km/uur. Ik was zo vroeg, omdat ik eerst Greet in Den Bosch naar de trein heb gebracht omdat de trein van Boxtel naar Den Bosch niet reed. Het was 's ochtends niet koud (10 graden Celsius) en de temperatuur liep in de loop van de ochtend op naar 18 graden. Er stond bijna geen wind en de zon wilde maar niet echt doorbreken. Pas in de middag kwam hij echt door. Hoewel ik al meer langs de Linge gelopen heb, had ik deze rondwandeling nog niet gemaakt. Langs de Linge is het altijd mooi maar vooral nu met al die bloeiende bomen is het echt bijzonder.  Ook de dijkhuizen en boerderijtjes langs de dijk zijn geweldig fraai. Op wat saaie stukjes na in de polder van Rhenoy was dit een heel mooie wandeling. De naam van het kleine plaatsje onderweg is "Gellicum".

Geen opmerkingen: