dinsdag 25 maart 2014

Best: Mortelen 15,5 km 25-03-2014

































Om 9 uur ben ik gestart met de wandeling en om tien over half één was ik weer terug op de parkeerplaats. Drie uur en vijftien minuten gelopen en 25 minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,9 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,3 km/uur. Het was om half negen nog nul graden Celsius, maar door het zonnetje werd het al snel warmer en werd het tenslotte 15 graden. Met weinig wind erbij was het prima wandelweer. Ik ken als Bestenaar de Mortelen wel en ik heb er meer gelopen, maar toch kwam ik nog op ook voor mij onbekende paadjes. De Mortelen is en blijft een van de mooiste stukjes natuur van Nederland. Dat kan ik nu na meer dan twee honderd wandelingen door het hele land rustig zeggen. Een heel afwisselend coulissenlandschap met in deze tijd bloeiend speenkruid, bloeiende sleedoorn en bloeiende bosanemoontjes. Ik had me voorgesteld er meer te zien dan nu maar ze waren er wel. Ook zag ik nog een specht, 3 roofvogels, die met elkaar aan het bakkeleien waren en 3 reigers. Al met al een heel mooie wandeling.

Geen opmerkingen: