dinsdag 4 februari 2014

Hooge Mierde: Stille Grensbossen 15,5 km 4-02-2014











 Zo zien de paden eruit




Om tien over negen ben ik met de wandeling gestart en om vijf voor half één was ik weer terug op de parkeerplaats.  Drie uur gelopen en 15 minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 5 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,8 km/uur. Bij de start was het vijf graden Celsius en er stond een gemene koude wind. Daar had ik alleen de eerste en de laatste kilometers last van want het grootste deel van de wandeling ging door het bos en daar heb je geen last van de wind. Ik had zelfs halverwege mijn jas uitgetrokken, maar toen ik weer in die koude wind kwam heb ik hem weer gauw aangetrokken. Het was in het begin geheel bewolkt maar wat later begon het op te klaren en het werd mooi helder en zonnig. En de temperatuur liep op tot 7 graden Celsius. Met Cor had ik al eens eerder in de buurt van Hooge Mierde gelopen. Dat was toen een wandeling van 23 kilometer de Kuilenroderoute http://wouter-enzian.blogspot.nl/2008/10/de-kuilenroderoute-op-woensdag-15-10.html
Een deel van de Kuilenroderoute liep ook door deze bossen aan de grens met België. Op deze doordeweekse dag kom je echt helemaal niemand tegen. Dus als je van rust en stilte houdt kom je echt aan je trekken. Wel waren de paden weer heel erg zompig. Zie de foto van het pad. Dat was niet op een plaats, maar dat ging maar door. Al met al een aardige wandeling.

Geen opmerkingen: