dinsdag 10 december 2013

Hilvarenbeek: De grote Trek 10-12-2013 18 km







 Zo zien de paden eruit











 Zicht op Hilvarenbeek





 Terug bij Safari Camp Beekse Bergen
Om negen uur ben ik gestart met de wandeling en om één uur was ik weer terug bij de parkeerplaats.
Drie uur en 35 minuten gelopen en 25 minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 5,0 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,6 km/uur. De wandeling wordt grote trek genoemd omdat de start bij het Safaripark in de Beekse Bergen. Na een paar honderd meter zag ik een ree het pad oversteken. Een eind verderop in het bos zag ik een eekhoorn. Verder nog een kwartel, ganzen, paarden, schapen en koeien, maar wildsporen heb ik niet gezien. In de beschrijving van de wandeling staat dat je daarop moet letten. Ik had het onderweg vooral druk met het letten op de met water volgelopen diepe sporen van tractoren op het pad.  De wandeltocht ging voor een groot deel door het landgoed Gorp en Roovert. Een flink deel ervan volgde ik de Leij, een riviertje dat door dit landgoed meandert. De temperatuur was om negen uur nog nul gaden Celsius en om één uur was het 7 graden. Het was een prachtige dag met wat mist en later veel zonneschijn en een helder blauwe hemel. Een mooie wandeling met veel drassige paden.

Geen opmerkingen: