woensdag 16 oktober 2013

Someren: Veulvennekespad 16-10-2013 22 km











































Om  9 uur ben ik gestart met de wandeling en om kwart voor twee was ik weer terug op de parkeerplaats.
4 uur en een kwartier gelopen en een half uur gerust. Gemiddelde loopsnelheid 5,1 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,6 km/uur. Om negen uur was het nog maar 6 graden Celsius en tamelijk mistig en om twee uur was het 12 graden en flink opgeklaard, maar niet echt zonnig. Op een deel van de Strabrechtse heide waren ze aan het werk. Er werden veel bomen gekapt en de gebieden rond de vennen werden geschoond. In het bos en op de heide stonden veel paddenstoelen. Onderweg kwam ik nog een schaapskudde tegen met een paar herders. Die staan op de foto maar zijn slecht te zien. In Heeze heb ik om twaalf uur een kopje koffie gedronken en om half één heb gezeten op een bankje mijn boterhammen opgegeten. De oorsronkelijke wandeling is 24 km, maar ik heb hem een stukje ingekot door een stuk over het fietspad van de weg van Heeze naar Someren te lopen. Toch waren het nog 22 kilometers i.p.v. de 20 km, die ik van tevoren berekend had. Het is een mooie wandeling en zeker het stuk door het gehucht Strabrecht en langs het kasteel van Heeze zijn zeer de moeite waard.

Geen opmerkingen: