woensdag 11 september 2013

Boxtel: Mijerijse Landgoederen 11-09-2013 16,5 km




































Om negen uur ben ik met de wandeling gestart vanaf het parkeerterrein van café "De Oude Ketting" en om tien over één was ik weer terug. Drie uur  en 50 minuten gelopen en twintig minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,3 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,0 km/uur. Eerder was ik met Cor al eens van Den Bosch naar Boxtel gelopen. toen zijn we door Den Eikenhorst en het Sparrenrijk gelopen en een stuk langs de Esche Stroom. Daar kwam ik nu ook langs alleen dan van de kant van Boxtel. Nadat ik de A2 bij de Halse barriëre overgestoken was ging de wandeling door het landgoed Hal. Daarna langs een ven van St. Michielsgestel. Daarna over het prachtige landgoed Zegenwerp, een gebied in de Engelse landschapsstijl. Dan een stuk over het golfterrein en langs de Escheweg en het Wilhelminapark, dat afgesloten is en een verwilderd landschap heeft met ruines. Tenslotte over het Landgoed Venrode, ontstaan ddor stuifzand met grove dennen te bebossen. Ik kon daar niet meer uitkomen, omdat het pad naar de weg afgesloten was door een hoge haag van stobben. Ik ben toen verder gelopen langs een ven in de hoop verderop weer bij de weg uit te komen. Eerst heb ik toen mijn boterhammen opgegeten bij een ven en een grafheuvel. Toen ben ik toch maar dwars door het bos in de richting van de weg gegaan en bij de versperring aangekomen heg ik een plaats gezocht waar ik er overheen kon klimmen. Dan weer de A2 oversteken en via het gehucht Selissen, met mooie boerderijen naar de parkeerplaats. Een heel mooie wandeling. Het was ca. 16 graden Celsius met af en toe een klein buitje, maar ook wat zon. Prima wandelweer. Toen ik een uurtje thuis was begon het te stortregenen.

Geen opmerkingen: