dinsdag 25 juni 2013

Drunen: De Brabantse Sahara 25-06-2013 20 km
























Ik ben om tien voor half tien met de wandeling gestart en om tien voor half drie was ik weer terug op de parkeerplaats. Vier uur en een kwartier gelopen en drie kwartier gerust. gemiddelde loopsnelheid 4,7 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 3,9 km/uur. Om ongeveer elf uur was ik het zand over en aangekomen bij het restaurant Bosch en Duin. Daar heb ik een kopje koffie gedronken. Daarna ging ik op weg naar de Rustende Jager. Maar daar ben ik nooit aangekomen. Vlak voor ik bij de Rustende Jager was staat in de beschrijving van de wandeling "Waar de zandweg een brede zandbaan is geworden buigt de route van de gele pijl naar links de zandverstuiving op. Dat doet u niet!" En dat heb ik waarschijnlijk wel gedaan. Ik heb daar niet goed op de gps track gelet en ben toen  ongemerkt de bocht omgegaan en toen ik in de gaten had dat ik niet op de track zat heb ik een pad gevolgd dat me weer naar de track toe leidde maar helaas liep ik toen in de verkeerde richting en ik had niets in de gaten. Om half één was ik dus weer tot mijn stomme verbazing bij Bosch en Duin aangekomen. Ik vond het niet leuk maar ik moest er toch om lachen. Ik heb toen in de buurt op een bankje mijn boterhammen opgegeten. Ik besloot toen om niet nogmaals in de richting van de Rustende Jager te gaan maar de kortste weg terug te nemen. Dus weer dwars over het zand. Dat ging in het begin niet zo goed. Later wel, maar toen ik weer in het bos kwam kon ik niet meer de kortste weg nemen omdat ik de paden moest volgen en zo kwam ik toch nog een stuk te ver naar links uit en moest ik nog een stuk langs het kanaal naar de parkeerplaats lopen. Het was ca. 17 graden met eerst bewolking en later steeds meer zon. Heerlijk weer om te wandelen. Op het zand lopen was behoorlijk zwaar en ik had gedacht zo'n 15 km te lopen maar het werden er 20.

Geen opmerkingen: