woensdag 12 juni 2013

Beekbergen: De Vrijenbergersprengbeek 12-06-2013 18 km














Om half tien ben ik gestart met de wandeling en om half twee was ik weer terug. 3 uur en 20 minuten gelopen en 40 minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 5,3 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,5 km/uur. Ik liep een stukje door het dorp Beekbergen en toen door de velden tot de snelweg. Daarna gin het een stuk langs de spoorbaan van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Dat was een saai stukje. Daarna ongeveer 4 kilometer langs de Vrijenbergersprengbeek. Heel mooi in het bos en de watervallen zijn mooi om te zien. Daarna langs een stukje heide. Daar heb ik om twaalf uur mijn boterhammen opgegeten gezeten op een bankje met een heel mooi uitzicht (zie panorama foto). Dan weer de snelweg over en nog een stuk door het bos. Wel veel bos vandaag. Ik zag een reiger staan bij een plas, maar hij stond wel heel erg stil. Bleek het een beeld te zijn. Langs villa Rauwenhul en langs de begraafplaats kwam ik weer in Beekbergen, waar ik nog een kopje thee heb gedronken op het terras van een ijssalon. Ik kreeg er een klein bakje ijs bij. Het was een bewolkte dag met een fris windje en ca. 19 graden Celsius. Een heerlijke dag om te wandelen.

Geen opmerkingen: