woensdag 10 april 2013

Plasmolen: Zevendalen 9-04-2013 16,5 km

































Om half tien ben ik gestart met de wandeling vanaf de Pannenkoekenbakker in Plasmolen en om half twee was ik weer terug. Drie en half uur gelopen en 30 minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,9 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,3 km/uur. Het was droog en ongeveer 6 graden Celsius met af en toe een flauw zonnetje. Pas de laatste tien minuten begon het wat te spetteren en toen ik weer naar huis reed regende het. Dit is echt een van de mooiste wandelingen, die ik in Nederland gelopen heb. Heel afwisselend met klimmen en dalen. Flinke heuvels en mooie dalen. Het klimmen viel nogal mee. Een stuk op de Sint Jansberg en later nog een stuk de Zandberg op. Onderweg zag ik drie herten, die vanuit het bos naar een maisveld gelopen waren en daar naar voedsel zochten. Heel bijzonder waren ook de forten op de Mookerheide , de Heumenseschans en de Mookerschans. Deze zijn in de zenventiende eeuw onder Stadhouder Willen III opgericht. De hellingbossen waren bijzonder, maar vooral de Mookerheide was prachtig en toch nog lang niet in de bloei.

Geen opmerkingen: