woensdag 13 juni 2012

Baarschot: Dwars dur den Hertgang 13-06-2012 15 km






 De Coevoirt (doorwaadbare voirde)











 De vijf dorpsgrenzen bij elkaar. Hoge en Lage Mierden, Bladel, Westelbeers, Middelbeers en Oostelbeers, Diessen en Hilvarenbeek grensden hier aan elkaar.







Om half tien ben ik gestart bij restaurant d'Ouwe Brouwerij en om tien over één was ik weer terug. Drie uur gelopen en veertig minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,9 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,1 km/uur. Het was de hele dag bewolkt weer. Af en toe dreigde het zonnetje er even door te komen. Het was ca. 18 graden Celsius. Prima weer om te wandelen. De wandeling door het beekdal van de Hertgang met de sterk meanderende Reusel was heel apart. Daarna ging ik over de Dunse bergen, een langgerekte zandverstuiving in het gehucht Dun. Daarna kwam ik aan bij herberg de Bokkenrijder. Daar heb ik een kopje koffie gedronken. Er zat daar wel veel volk. Verder ben ik onderweg niet zoveel mensen tegen gekomen. Zo'n twintigtal fietsers en acht of tien wandelaars. Vanaf de Bokkenrijder ging het richting het ven de Flaes en naar de Flaestoren. Om de toren te beklimmen moest je een Euro betalen om door het draaihek te komen. Die euro had ik niet wel vijf munten van 20 cent maar dat werkte niet en ik kreeg ze ook niet terug. Jammer dat dat in het krenterige Brabant zo moet. Vandaar naar het ven het Goor en vervolgens langs de rand van de Spreeuwelsche heide (bosgebied) terug naar Baarschot. Aan deze bosrand heb ik gezeten op een rioolbuis mijn boterhammen opgegeten. Het was weer een prachtige wandeling. Volgens On Route de wandeling van het jaar 2011.

Geen opmerkingen: