woensdag 13 juli 2011

Ommen; Reggepad 18,9 km 12-07-2010

















Om kwart voor tien zijn Cor en ik vanaf het station Ommen gestart met de wandeling en om half drie waren we weer terug. Vier uur gelopen en drie kwartier gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,7 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,0 km/uur. Het was prachtig weer. 25 graden Celsius met zon en af en toe een wolkje voor de zon en een lekker windje. vooral dat windje was wel prettig want het was toch wel behoorlijk warm om te wandelen. Het was ook een schitterende wandeling. Een heel afwisselend en mooi landschap waar we doorheen liepen. Met de bossen van Landgoed Eerde en daartussen weer veldjes van de boerderijen en het water van de Regge. Ook de tussen stops waren goed met een kopje koffie in Nieuwebrug en een boterhammetje bij de Ijsboerderij Meulenhorst. En tot slot nog een lekker kopje thee in de stationsrestauratie. Ook waren er langs de hele route mooie bankjes.  We zagen onderweg ook nog een heel speciale gele vogel. Ik dacht dat het een specht was, maar als ik in het vogelboekje kijk zou het een wielewaal geweest kunnen zijn. Een heel geslaagde wandeling.

1 opmerking:

titico palmieri zei

Ik weet wel bijna zeker dat het een groene specht is geweest. Mijn collega Gerrit weet echt heel veel van vogels en hij heeft het me destijds overtuigend uit het hoofd gepraat dat ik een wielewaal gezien zou hebben.