vrijdag 10 augustus 2007

Wandelen van Wolfheze naar Lunteren

Op woensdag 8 augustus 2007 hadden Cor (mijn broer) en ik afgesproken te gaan wandelen van Wolfheze naar Lunteren.
Om half acht ben ik van huis weggereden en om half negen was ik in Wolfheze. Het was vanwege de vakantie periode tamelijk rustig op de weg. Er waren geen files.
Om kwart over negen kwam Cor aan per trein op het station aan. Ik stond net een kaartje van Lunteren naar Wolfheze bij de automaat te kopen toen hij aankwam. Hij liep meteen door het station heen en stond aan de voorkant van het station op mij te wachten en ik stond aan de achterkant. We hadden elkaar niet gezien. Even later kwam Cor om het station heen gelopen en toen zag hij mij bij de automaat staan.
De wandeling heeft een lengte van 22 kilometer. Je loopt bij Wolfheze direct het bos in en bent dan in de natuur en in Lunteren bij het station kom je het bos weer uit.
Onderweg kom je ook door verschillende heide gebieden (zie ook de foto's). Omdat we er in augustus waren was de heide al prachtig in bloei. Ook kwamen we door een stuifzand gebied.
Om half elf, dus rond koffietijd, passeerden we het restaurant "De Planken Wambuis" . Hier hebben we even uitgerust en een kopje koffie gedronken. Om één uur waren we bij een heideveldje grenzend aan een weide. Er staat een bankje, dat we benutten om van het uitzicht te genieten en om ons brood op te eten. Er zijn onderweg twee of drie mooie uitzichtplekken, maar ook tijdens de wandeling kun je van prachtige vergezichten genieten. Vlak bij Lunteren in het buurtbos staat een hoge uitzichttoren. Die hebben we niet beklommen. Om 3 uur kwamen we op het station van Lunteren aan. Cor ging richting Amersfoort en ik richting Ede-Wageningen om daar over te stappen naar Wolfheze. Dom genoeg stapte ik in Ede al uit en moest toen een half uur wachten op de volgende trein. De autorit naar huis ging weer voorspoedig en om half zes was ik weer thuis.

Geen opmerkingen: