dinsdag 11 januari 2022

Hooge Mierde:Dwars dur de Turnhoutse heide 12 km 11-1-2020























Deze rondwandeling voert u langs het mooie Zwartven en over de Turnhoutsche Hei naar de op Belgisch grondgebied gelegen Kruisbergkapel. U passeert ook de mysterieuze plek waar in 1950 een 24 jarige Belgische jager, aangezien voor een stroper, werd doodgeschoten door een Nederlandse veldwachter op patrouille. Verder gaat de wandeling over kronkelende paadjes en mooie lange dreven. 

Om half tien ben ik gestart met de wandeling en om half één was ik weer terug. Twee en een half uur gelopen en een half uur gerust of stilgestaan. Gemiddelde loopsnelheid 4,7 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,1 km/uur. De temperatuur liep op van -1 naar 3 graden Celsius. In het begin was het mooi zonnig en later betrok het een beetje. Er lag heel veel water op de paden en op een stuk moest ik wel door het water. In een van mijn schoenen liep het water naar binnen, zo diep was het er. Ik kwam midden in het bos een paar Polen tegen, die me  in het Engels vroegen waar er ergens een Poolse winkel was. Ik zei dat ik geen idee had. Toen vroegen ze waar er een autoweg was. Ik zei dat ze me maar moesten volgen dan kwamen we vanzelf bij een weg uit. Ik denk dat ik te hard voor ze liep, want ik heb ze nooit meer teruggezien.

Geen opmerkingen: