dinsdag 8 december 2020

Leenderstrijp: Dwars dur 't Leenderbos 15 km 8-12-2020




























 

 Deze rondwandeling brengt u via prachtige heidevelden en mooie lange dreven naar de karakteristieke oude buurtschap Leenderstrijp. In dit dorp met een 'beschermd dorpsgezicht' proeft u nog de sfeer van oude Brabantse gemoedelijkheid en ziet u vele oude typisch Brabantse langgevelboerderijen. Ook passeert u een leuk nostalgisch, coöperatief kruidenierswinkeltje. De terugweg voert u langs een mooi uitzichtpunt met een fraaie molen, langs oude viskweekvijvers en het riviertje de Tongelreep.

Om kwart voor negen ben ik gestart met de wandeling en om half één was ik weer terug op de parkeerplaats. Drie uur en een kwartier gelopen en een half uur gerust of stilgestaan. Gemiddelde loopsnelheid 4,6 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 3,9 km/uur.  Ik ben de wandeling in Leenderstrijp gestart. Het was bewolkt en tussen de 2 en 4 graden Celsius met bijna geen wind. Af en toe was er een klein beetje zon. Ik zag onderweg een hert, maar net toen ik het wilde fotograferen was de accu van mijn fototoestel leeg. Een mooie wandeling.

Geen opmerkingen: