dinsdag 21 mei 2019

Rhenen: NS wandeling Elsterbeerg 18,5 km 21-05 2019











































Door dit uitgestrekte bosgebied kom je bij de Elsterberg. De noordzijde hiervan biedt uitzicht richting Gelderse Vallei. Je wandelt even verderop langs het Egelmeer, een voormalig hoogveengebied. Nu een afwisselende biotoop voor planten en dieren. Via een oud heide- en stuifzandgebied bereik je vervolgens de Slaperdijk; oorspronkelijk aangelegd om Utrecht te beschermen tegen doorbraken van de Gelderse Rijndijk ten oosten van Rhenen.

Om negen uur ben ik gestart met de wandeling vanaf het station Rhenen en om kwart over één was ik op het station Veenendaal West. Drie uur en een kwartier gelopen en een half uur gerust of stilgestaan.Gemiddelde loopsnelheid 4,9 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,4 km/uur.  De temperatuur liep op van 8 naar 16 graden Celsius. Het was bewolkt weer, maar wel droog en er stond niet veel wind. Op een gegeven moment gaf het NS bordje aan dat ik rechtdoor moest terwijl de gps aangaf dat ik rechtsaf moest. Ik ben toen eerst rechtdoor gegaan en toen liep ik naar de herten toe. Ik heb toen een paar foto's gemaakt en ben toch maar rechtsaf gegaan on de herten met rust te laten. Weer een heel mooie wandeling.

Geen opmerkingen: