dinsdag 6 oktober 2015

Beesd- Leerdam NS wandeling 06-10-2015 17 km














 Een appeltreintje

 Ford Asperen











 Let op tegelijk bloemen en appels in de boom






Deze noten heb ik van de weg opgeraapt.

Om kwart voor tien ben ik vanaf station Beesd gestart met de wandeling en om vijf over half twee was ik op het station van Leerdam. Drie en een half uur gelopen en twintig minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,9 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,4 km/uur. Onder het lopen heb ik tachtig walnoten van de weg geraapt. Zes jaar geleden heb ik deze wandeling met Cor in omgekeerde richting gemaakt op 7 oktober 2009. Het was toen wel wat zonniger, maar er waren  toen ook hoosbuien. Vandaag was het erg bewolkt. Toch is er nog heel even een flauw zonnetje geweest. Het was niet koud. De temperatuur liep op van 14 naar 18 graden Celsius en er was weinig wind en het was droog.
Ik liep van Beesd via Rumt, Gellicum, Rehenoy, Acquoy en Asperen naar Leerdam. Dit zijn allemaal hele schilderachtige plaatsen. Langs de hele route staan nog oude hoogstambomen zoals appel- en perenbomen en ook veel notenbomen. En daarbij komt nog het steeds verrassende uitzicht over het water. Een heel mooie wandeling juist in de herfst.

Geen opmerkingen: