dinsdag 15 juli 2014

Tiel: Achter de dijk (van Tiel naar Zaltbommel) 15-07-2014 21 km

































































Om half tien ben ik vanaf station Tiel- Passewaaij met de wandeling gestart en om twee uur was ik bij het station Zaltbommel. Vier uur en tien minuten gelopen en twintig minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 5,0 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,7 km/uur. Het was bewolkt weer met een lekker windje en ongeveer 18 graden Celsius. Ik heb de hele tocht mijn jack aangehouden, maar het werd op den duur wel wat plakkerig op mijn blote onderarmen. Toch goed wandelweer. Het was een afwisselende tocht met onderweg verrassende dingen zoals grote korenvelden en enorme kascomplexen in Est. Dat is echt een smet op de landelijke Betuwe. Ik zag onderweg een ooievaar, vier scholeksters en vijf konijnen.  Ook ben ik twee loslopende boerenerf honden tegengekomen. Ik heb ze maar eens bestraffend toegesproken. Om half één heb ik met uitzicht op de Martinus Nijhofbrug mijn boterhammen opgegeten. De enige horeca was in Zaltbommel. De wandeling was zonder meer de moeite waard. Zaltbommel is alleen al een juweeltje van een plaats om eens rond te kijken.

Geen opmerkingen: