woensdag 15 mei 2013

Boxmeer: Beken en Heggen 15-05-2013 19,5 km



















































Om tien voor half tien ben ik met de wandeling gestart vanaf station Boxmeer en om tien voor twee was ik weer terug. 4 uur gelopen en 30 minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,8 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,4 km/uur. Het was ca. 14 graden Celsius en bewolkt weer met weinig wind. Het eerste uur spetterde het een beetje, daarna was het droog. Het was heerlijk wandelweer. Eerst ging het door het natuurgebied "Kleine Broek". Dan over de grasbaan naast de Oefeltse Raambeek. Dan het dorp Vortum-Mullem door. Vervolgens via Klein Vortum  oner de Maasdijk de uiterwaarden in. De rest van de wandeling is in de uiterwaarden en voert langs de prachtige Maasheggen en grasvelden en akkers. Om kwart over twaalf heb ik net buiten Sambeek mijn boterhammen opgegeten. Hier was ik een beetje verkeerd gelopen, maar ik kon via een afkorting de wandeling weer oppakken. Vanaf de sluizen bij Sambeek ging het verder langs de Maas. Ook het Kasteel van Boxmeer en het oude gedeelte van Boxmeer was de moeite waard. Een schitterende wandeling.

Geen opmerkingen: