donderdag 23 februari 2012

Het rijke verleden: Oerle 23-02-2012 21 km




















Om kwart over negen ben ik gestart met de wandeling en om tien over half twee was ik weer terug. 4 uur gelopen en een half uur gerust. Gemiddelde loopsnelheid 5,1 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,7 km/uur.
Het was droog en ongeveer 11 graden Celsius met weinig wind. Daarbij was het tamelijk mistig. Dat was jammer want dat maakt alles een beetje somber. Eerst ging het door Oerle (ook nog langs de appelvlappenbakker) en daarna door de velden en wat kleine bosjes  en langs het papegaaien centrum. Dat ziet er niet uit. Het is wel heel groot en naar het geluid te horen zitten en honderden vogels. Dan door het bos naar het Groot Meer en het Klein Meer. Dat zijn heel mooie vennen. Vervolgens liep ik door het bos naar Half Mijl. Tussen Half Mijl en Toterfout liggen wel 17 grafheuvels. Daar ben ik langs gelopen. Ik denk dat ik er negen gezien heb. Heel indrukwekkend. Via Zandoerle ging ik naar Knegsel. Onderweg heb ik  om twaalf uur in een schuilhut mijn boterhammen opgegeten. De bankjes waren daar lekker droog. Van Knegsel ging het weer terug naar Zandoerle. Op deze weg kwan ik ook nog langs twee grafheuvels. Van Zandoerle via Toterfout weer terug naar Oerle. In het totaal ben ik drie keer verkeerd gelopen vandaar dat ik twee kilometer extra heb gelopen. Het was een fijne wandeling en heel rustig want ik ben op de dorpen na niemand onderweg tegengekomen.

Geen opmerkingen: