woensdag 24 augustus 2011

Grijze Steen - Vessem 24-08-2011 18 km






















Om 9 uur ben ik gestart vanaf de kerk in Vessem en om tien over 1 was ik weer terug. Ik heb 3 uur en 45 minuten gelopen en 25 minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,7 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,2 km/uur. De bospaden zijn vanaf Vessem duidelijk gebruikt door motorcrossers. Dit is te merken doordat het pad enorm golft hetgeen veroorzaakt wordt door crossmotors. Met het gevolg ook dat je niet alleen rottig loopt, maar  de diepe gedeeltes van het pad zijn na de heftige regen van gisteren allemaal volgelopen. Verderop vanaf het dorp hebben de paden minder van crossmotoren te lijden gehad. Het loopt daar een stuk beter, maar ook hier heel veel plassen. Meer plas dan pad. Het stuk langs de beek bij beekherstel Groote Beerze was niet te doen. Manshoge brandnetels en braamstruiken versperren het pad. Daarbij staat er op veel plaatsen water op het pad en het is zo smal, dat je niet kunt uitwijken. Op sommige plaatsen liep ik tot ver over mijn enkels door het water te soppen. Op een stuk was helemaal geen sprake meer van een pad. Toch volgde ik steeds goed de track langs het water. Ik moest me zelf een pad banen door manshoog riet met brandnetels en distels. Ik kon daar ook niet omlopen. Het is me uiteindelijk gelukt om er door te komen maar vraag niet hoe. De tocht ging verder over de hei, die ook vol plassen lag en door het bos tot aan Vessem. Het weer was goed. 23 graden Celsius nogal veel bewolking en een lekker windje. De tocht is geen aanrader. De natuur is mooi maar wel erg weerbarstig.

Geen opmerkingen: