zaterdag 2 oktober 2010

Rond de Prehistorie, Riel 20km 1-10-2010



Om half elf ben ik met de wandeling gestart en om 10 over drie was ik weer terug. 4 uur en 10 minuten gelopen en 30 minuten gerust. Gemiddelde loopsnelheid 4,8 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,3 km/uur. In één van de door bos omsloten weitjes zag ik twee herten staan. Na het Mariabeeld dat op een mooi plekje aan de zoom van het bos staat liep ik door het bos over een smal paadje over een tapijt van eikels. Ik kwam ook een kudde schapen tegen. Er staan langs de paden veel paddenstoelen o.a. de vliegenzwam maar ook veel anderen. Het landgoed "de Hoevens" en het gebied "Het Ooievaarsnest" zijn allebei juweeltjes van natuurschoon. In "de Hoevens" op punt 3 at ik gezeten op een hoog bankje mijn brood op terwijl ik werd bekeken door zes paarden. Na "Het Ooievaarsnest" langs de bank op punt 4 een prachtig uitzicht op het beekdal van de Lei. Daarna lag er in het bos een grafheuvel en kwam ik bij een vogelobservatiehut, die op een plas uitkijkt. Eén vogel te zien. Daarna over de "Regte Heide" met nog vijf grafheuvels. Een prachtig gebied. Het was jammer dat de heide niet meer in bloei stond op een paar struikjes na dan. Met fantastisch weer (15 graden, droog en zonnig) was dit weer een prachtige wandeling.

Geen opmerkingen: