woensdag 14 april 2010

Wandeling rondom Diessen 21 km 14-04-2010



Om kwart voor negen ben ik gestart met deze wandeling. Om vijf voor half twee was ik weer terug.
Gemiddelde loopsnelheid 5,1km/uur. Rusttijd 30 minuten. Totale gemiddelde snelheid 4,5 km.
Door de vele waypoints op de gps kon ik bij de start maar moeilijk zien welke kant ik op moest. Uiteindelijk ben ik verkeerd om gelopen maar de wandeling was dezelfde alleen in de andere richting. Misschien was dit wel zo aardig, omdat je in het beging erg dicht bij Diessen bleef. Anders zou je op het einde het idee hebben dat er geen eind aan kwam. Ik liep langs een meanderend beekje en kwam vervolgens langs leemputten. daarna een heel eind door het landgoed "Annanina's Rust". Ik zag in het bos twee reeën lopen. al met al nog een uitgestrekt landgoed. Er was in "Annanina's Rust" geen bankje te bekennen. Daarna kwam ik door een gebied waar ze de grond aan het afgraven waren om nieuwe natuur te maken. Een beetje een kaalslag. bovendien waren de zandpaden door de machines allemaal kapot gereden. Dat liep niet erg lekker. Op een leuning van de brug over de Reusel heb ik om kwart over twaalf gezeten om mijn brood op te eten. Later zag ik twee kwartels opvliegen, ik hoorde een specht en ook verschillende fazanten. Ook zag ik een hele vlucht vogels, die ik niet kon thuisbrengen. Daarna naar het Wilhelminakanaal gelopen en vandaar weer terug een stuk langs de Reusel tot aan het einde/start. Toch een fijne wandeling met mooi weer.

Geen opmerkingen: