woensdag 17 maart 2010

wandelen op de Loonse en Drunense duinen Oostzijde 17-03-2010 20km


Om negen uur startte ik en om half twee was ik weer terug. 4 uur gelopen en een half uur gerust. Gemiddelde loopsnelheid 5 km/uur en totaal gemiddelde snelheid 4,5 km/uur. Oriƫnteren met de gps ging goed, maar zodra ik op het open zand was en geen pad meer kon onderscheiden ging het mis en begon ik in een kringetje te lopen. Dat komt omdat je steeds heel goed in de gaten moet houden wat de heen en wat de terug-kant is. Bij paden kan je dat in de gaten houden door voordat er een afslag komt te kijken of je naar links of naar rechts moet. Ik heb daardoor zeker een kilometer omgelopen. Het was wel mooi op het zand. Jammer dat het maar zo'n klein stukje was. En omdat ik voortdurend de gps in de gaten moest houden heb ik er ook maar weinig van gezien.
Het was heerlijk weer en zo warm dat ik bijna de hele weg zonder jas gelopen heb en ik had nog wel mijn windjack meegenomen i.p.v. mijn winterjas. Veel bos, veel weiden en veel rechte stukken. De waterpartijen en de stroompjes verlevendigen de tocht hier en daar. Ook heb ik hier en daar nog een stukje hei gezien terwijl ik toch een heel stuk over de Helvoirtsche Heide gelopen heb. De grote zandvlakten liggen vooral in het westelijke deel waar ik niet geweest ben. De volgende keer daar maar eens een gps route lopen. Om half twaalf heb ik op een bankje gezeten bij het informatiepunt (zie foto) mijn brood opgegeten.

Geen opmerkingen: