woensdag 13 juni 2007

Wandelen in de Kennemerduinen

Maandag 11 juni ben ik met de auto naar mijn broer Cor en schoonzus Ans in Weesp gereden.

Het was gelukkig niet druk op de weg. Om half zeven 'savonds ben ik vertrokken en om tien voor acht kwam ik aan.

Bij Cor en Ans waren ook Peter en Joke op bezoek. We zijn met z'n vijven een eindje gaan fietsen.

Eerst de 'sGravenlandse weg in de rondte en daarna gingen Peter en Joke naar huis. Cor, Ans en ik zijn nog even door gefietst naar Muiden en terug naar Weesp. Om half tien waren we weer terug bij Cors huis.

De volgende morgen zijn we om half negen naar het treinstation gegaan. We moesten naar Santpoort-Noord en vandaar zou de wandeling door de Kennemerduinen starten. De eerste overstap was in Amsterdam-Centraal. We waren echter in de trein naar Schiphol gestapt en die gaat niet via Amsterdam-Centraal dus toen zijn we in Diemen maar weer uitgestapt en terug naar Weesp gereden om opnieuw te starten. Om half elf waren we in Santpoort-Noord.

Het routeboekje hebben we aan het begin van de wandeling opgehaald bij een manege.

De Kennmerduinen is een nationaal park. De route was goed te volgen. we zijn één keer foutgelopen. We hebben daardoor een extra kilometer gelopen zodat de tocht in het totaal geen 16 maar 17 kilometer werd. We liepen eerst door het bos en daarna door een meer open duinlandschap. Zie de foto's

Geen opmerkingen: